A/W18 tendenser

Traditionen tro følger jeg op på den kommende sæsons it-trends, som allerede nu, er de items, mønstre og accessories du bør investere i, hvis du ønsker at være 'med på moden' dette efterår eller vinter. Inden vi ser os om er temperaturen faldet til køligere grader, og vi går igen med lag på lag tøj (hvilket jeg elsker). Samtidig med det, er der intet der slår nye items i ens garderobe.

Logomania?

RØD Venstre mod højre: Off-White, Fendi & Emporio Armani - Mens de anerkendte modehuse det sidste årti har droppet de store logoer på tasker, sko, for ikke at nævne beklædning - ja, så er tendensen med synlige logoer for alvor tilbage. Det klassiske Louis Vuitton, Chanel og Gucci logoer er mere relevante end nogensinde før denne sæson. Samtidig er der kommet flere mærker til, blandt den ellers lukkede kreds.

Trick or Tweed...

BLOMSTER Venstre mod højre: Chanel, Altuzarra & Gucci - Tidligere har tweed-stoffet været forbeholdt det franske luksusmodehus, Chanel, som næsten har haft monopol på det klassiske stof - men nu er tiderne vendt, og indtil flere kendte mærker gør nu brug af det tidløse stof til jakker og bukser. Hvis du ikke allerede kender til de meget eftertragtede tweed-jakker fra Chanel, så er det mere end bare en jakke, da prisen efterhånden afspejler populariteten.

Swing

BLAZER Venstre mod højre: Sportmax, Lanvin & JW Anderson - Nederdelen ALLE street-style fashionistaer allerede havde på i årets tidlige måneder, den plisserede nederdel. Denne sæson er catwalken proppet med de plisserede nederdelen, selvfølgelig præget af et anderledes design, end hvad der ellers er praktisk til daglig brug. Men ikke desto mindre er den plisserede nederdelen kommet for at blive en sæson eller to endnu.

Jeg håber at du nu er klædt godt på til den kommende sæson! XOXO Stiletta